sâmbătă, 16 august 2014

elegia 1983

(a doua șoaptă)



*
era, îți spun eu, o seara ca asta
ieșeam din cinematograf pe ușa dinspre parc, eu
prea timid să te țin de mână
pe lumină, tu
prea timidă să lași lumea să te vadă
ținută de mână.
uite, îți spun sigur, era ca acum, poate vreun ceas sau două mai devreme și-apoi a venit
ploaia.
să nu te superi pe ploaia de vară, să o lași
să-și facă damblaua,
știi,
ploile de vară au o misiune a lor pe lumea asta.
și ea, ploaia aceea, avea cu noi
lucrarea ei,
ne alunga din parcul nostru, de pe banca noastră
și-am alergat ținându-ne de mână pe lângă zidurile vechi,
pe sub bârfitoarele din lemn scorojit râdeam
ca nebunii,
prin fața porților mari și niciodată încuiate am fi sunat la sonerii
dacă ar fi existat,
prin rigolele inundate dansam ca men without hats sau taco,
mai știu,
și știu că știi

**
pe-atunci nu veneau taxiuri și
nici cafenele nu existau
pe atunci și
pentru că nu aveam unde merge și unde ne ascunde
ne-am ascuns la tine în pat
și-am fost doar tu
și eu,
împărțeam căștile aceluiași walkman și
ascultam careless whisper, chiar nu era
nici un păcat și nici o rușine la 15 ani,
și-am fost, știu sigur, iubito, doar tu  și eu
sau tu sau eu
am fost noi doi unul singur, îmbrățișați,
iar
restul lumii trăia la londra sau la seul;
poate la belgrad, mai știi?

***
nu mai exista nimeni cât se-ntindea adolescența noastră de jur împrejur,
doar ploaia, fremătând în plopii de la geamul tău ce dădea
spre curtea școlii
în vacanța în care ne-am împărțit prima pernă,
întâiul sărut,
primul revărsat al zorilor,
cea dintâi ceașcă de cafea băută la patru mâini mâine dimineață
și tot aerul pe care-l respiram.


=============================================



LAURENT & GESA - Tango D'amour




Niciun comentariu: